درمان زود انزالی
نوشته شده توسط : کانون مشاوران

زود انزالی چیست؟

زود انزالی یک اختلال جنسی است که فرد قبل از دخول و یا مدت بسیار کوتاهی بعد از آن ارضا می شود و بر روی آن هیچ کنترلی ندارد. همچنین زودانزالی مشکلات روحی و روانی دیگری همچون افسردگی با خود به همراه دارد.

فاصله زمانی دخول تا انزال، معمولا کمتر از یک دقیقه است. انزال زودرس در برخی مواقع مانند زمانی که فرد پرهیز طولانی از رابطه جنسی داشته است، طبیعی می‌باشد و پس از چند بار رابطه جنسی بهبود می‌یابد. زود انزالی در صورتی اختلال محسوب می‌شود که طولانی مدت و دائم باشد. در ادامه به بررسی برخی از مؤثرترین روش های درمان زودانزالی پرداخته ایم.

تمرینات کگل برای درمان زود انزالی

تمرینات کگل به تقویت عضلات لگن کمک می‌کنند و باعث می‌شوند که فرد کنترل بیش تری بر روی انزال خود داشته باشد. تمرینات کگل بیشتر زمانی مفید هستند که انزال نزدیک است و می‌توانند به تاخیر انزال کمک کنند.

مطالعات نشان داده اند که مردانی که دوازده هفته تمرینات کگل را انجام داده اند، بهبود قابل توجه ای داشته اند. تمرینات کگل بر روی انقباض عضلات لگن متمرکز می شوند؛ به این صورت که باید همان عضلاتی را که در نگه داشتن ادرار درگیر می شوند، منقبض کنید.

استفاده از کاندوم در درمان زود انزالی

کاندوم، میزان تحریک پذیری در حین مقاربت را کاهش می‌دهد و به تأخیر انزال کمک می‌کند و تا حدی این مشکل را بهبود می‌بخشد. در صورتی که کاندوم های معمولی تاثیری نداشت، می‌توانید از کاندوم های حاوی محلول تاخیری استفاده کنید.

تکنیک مقاوم سازی روشی مؤثر در درمان زودانزالی

معمولا مردان، تحریک و حساسیت کمتری را در زمان انگیختگی دوم احساس می‌کنند. استفاده از روش مقاوم سازی به این صورت است که فرد یک بار به انزال می‌رسد و سپس به ارضای شریک جنسی خود می‌پردازد تا دوباره به برانگیختگی برسد. برانگیختگی دوم به رابطه جنسی طولانی تر و لذت بخش تری منجر می‌شود.

درمان زود انزالی با پیش نوازی

پیش نوازی طولانی و عشق بازی باعث می‌شود که مرد بتواند هیجانات اش را کنترل کند. مردان برعکس زنان، برای برانگیختگی به زمان طولانی نیاز ندارند و می‌توانند مراحل چرخه جنسی را به سرعت طی کنند. به همین دلیل معاشقه و پیش نوازی طولانی به مردان می‌آموزد که هیجاناتشان را به تاخیر بیندازند و آن را کنترل کنند.

تکنیک فشردن

این تکینک به این صورت است که فرد در حین مقاربت و هنگامی که احساس می‌کند انزال نزدیک است، آلت تناسلی خود را خارج می‌کند و سر آن را فشار می‌دهد. در این صورت یک احساس توقف در فرد ایجاد می‌شود و به او کمک می‌کند که انزال را به تعویق بیندازد. وقتی احساس انزال از بین رفت، دوباره دخول می‌کند و به رابطه جنسی ادامه می‌دهد. این تکنیک را می‌توان تا جایی ادامه داد که فرد به اوج لذت جنسی برسد.

رابطه جنسی مداوم

وقتی که فرد مدتی رابطه جنسی نداشته باشد، زمان ارضا شدن و به انزال رسیدنش کاهش می‌یابد. در صورتی که تعداد دفعات رابطه جنسی را بیشتر و زمان بین آن‌ها را کمتر کنید، این مشکل تا حد زیادی بهبود پیدا می‌کند. هم چنین یکی از دلایل زودانزالی، اضطراب است و رابطه جنسی بیشتر اضطراب را کاهش می‌دهد.

تکنیک شروع و توقف

این تکنیک به این صورت است که  با رابطه جنسی، آلت تناسلی خود را تحریک می‌کنید و زمانی که احساس رسیدن به انزال دارید، رابطه جنسی را متوقف می‌کنید. پس از مدتی، رابطه جنسی و تحریک را دوباره شروع کنید. این تکنیک را به قدری ادامه دهید تا به تدریج انزال به حالت طبیعی برسد.

تکنیک تنفس سه مرحله‌ای برای درمان زود انزالی

این روش یک نوع تکنیک نفس کشیدن و مدیتیشن است که می‌تواند کمک بسیاری به بهبود زود انزالی کند. روش انجام این تکنیک به این صورت است که به پشت دراز می‌کشید و یک دست را بر روی شکم و دست دیگر را بر روی قفسه سینه قرار می‌دهید.

چشمانتان را ببندید و نفس عمیق بکشید. بر روی تنفس خود تمرکز کنید به طوری که انقباض عضلات شکم و دنده هایتان را احساس کنید. دستی که روی شکم است را نیز بر روی سینه بگذارید و دوباره عمل دم و بازدم را تکرار کنید. سپس دست هایتان را باز کنید و به طورعمیق نفس بکشید.

تغییر پوزیشن باعث طولانی شدن رابطه جنسی می‌شود

یکی از پوزیشن‌های معمول رابطه جنسی این است که مرد در بالا قرار می‌گیرد. ولی این پوزیشن به درمان زود انزالی کمکی نمی‌کند. پوزیشن‌های موثر در درمان زود انزالی آن‌هایی هستند که به فعالیت کم تر و سطحی تری نیاز دارند. یکی از پوزیشن‌های بسیار موثر این است که مرد به پشت بخوابد و زن در بالا قرار بگیرد و فعالیت جنسی را کنترل کند.

درمان زود انزالی | منحرف کردن ذهن از رابطه جنسی

هنگامی که احساس انزال کردید، ذهن خود را از رابطه جنسی منحرف کنید. مثلا می‌توانید سریعا به این فکر کنید که در زمین فوتبال و در حال بازی کردن هستید. این کار باعث می‌شود که برانگیختگی کاهش پیدا کند و انزال به تعویق بیفتد.

مصرف دارو برای درمان زود انزالی

دارو درمانی یکی دیگر از روش های درمان زود انزالی است که در صورت تشخیص پزشک، تجویز می‌شود. توجه داشته باشید که به هیچ وجه سرخود از دارو استفاده نکنید و در صورتی که احساس کردید به درمان جدی نیاز دارید حتما به پزشک مراجعه کنید.

برخی از داروهای موثر در درمان زود انزالی عبارت اند از: پارکوستین، سرترالین، سیلد نافیل، وگادول، تادالافیل و واردنافیل. توجه داشته‌باشید که علل عمده‌ی زودانزالی، فشارهای روانی هستند. به همین دلیل لازم است تا این مشکل را با استفاده از مشاوره جنسی و آموزش روابط جنسی برطرف کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه درمان زود انزالی می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگیرید. 

منبع: درمان زود انزالی




:: برچسب‌ها: درمان زود انزالی ,
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: